Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką:
18,39 zł
Jeżeli produkt jest sprzedawany krócej niż 30 dni, wyświetlana jest najniższa cena od momentu, kiedy produkt pojawił się w sprzedaży.
Opinie o produkcie (1)
Michał
22 stycznia 2022
OKRES ARTYSTYCZNY
Trzeci tomik „Blue Period” to nic innego, jak kolejna dawka studencko-artystycznych wrażeń. Nadal manga to bardziej przewodnik po szkołach, technikach i sztuce współczesnej, niż cokolwiek innego. Ale jeśli temat Was ciekawi, na pewno nie będziecie zawiedzeni czytając tę serię.
Yaguchi Yatora nadal toruje sobie drogę przez świat sztuki i uczniów z zapędami artystycznymi. Wszystko by znaleźć upragnione spełnienie. Ale, jak zawsze, na horyzoncie czekają kolejne trudności i problemy.
Na pewno znajdą się czytelnicy, których forma „Blue Period” nie zachwyci, a może nawet odstraszy. Nie jest to bowiem dzieło lekkie i proste, choć jego trudność nie przejawia się w głębi, a specyfice autorskiego podejścia. Jakaś fabuła tutaj jest, temu zaprzeczyć się nie da, ale w tym wypadku owa treść jest właściwie jedynie pretekstem do przekazania wiedzy o systemie szkolnictwa, o sztuce, o metodach, technikach, podejściu, trudach, z jakimi mierzą się młodzi artyści… Po prostu codzienność młodych ludzi z talentem do rysowania / malowania.
Grupą docelową tej serii nie są nastolatkowie, a przynajmniej nie do końca, a uczniowie liceów plastycznych i studenci akademii sztuk pięknych. Owszem, oni znają już to wszystko, technik i realiów poznali więcej, niż pokazuje nam manga, z drugiej jednak strony seria ta ukazuje nam azjatycką codzienność i rzeczywistość, a także może stanowić pewną pociechę. Każdy artysta zmaga się z chwilami zwątpienia, załamaniem, nie potrafi czasem przejść obojętnie obok porównania swoich prac na tle innych. To wszystko tu jest, a co za tym idzie, może pozwolić spojrzeć na podobne momenty i chwile inaczej, znaleźć w nich coś, co pozwoli się pocieszyć.
Nie jest to shounen, więc nie liczcie tu na dynamiczną lekkość, pojedynki na prace czy erotykę. Humoru jest tu mało, w zasadzie to stricte poważna manga, a jej treść jest czymś bardziej, jak przeniesienie wspomnień połączonych z wyimkami z podręcznika i katalogu sztuki współczesnej, niż czymś podążającym typowo fabularnymi ścieżkami. Jeśli kwalifikować całość do szkolnego życia, to jest to życie szare, prawdziwe, bliskie codzienności – bliskie nam. A przynajmniej tym, którzy takiej codzienności zaznali albo zaznają. A jeśli chodzi o same postacie, to nakreślone są prosto, raczej mają służyć niesieniu treści, niż własnych charakterów.
Do tego dochodzi miła dla oka szata graficzna, też nieco bardziej wymagająca i ładne wydanie. Jeśli zatem macie ochotę na poważniejszą, mniej typową i cięższą mangę albo szukacie komiksu o sztuce, to tytuł dla Was. A niejednego może też zachęcić do wejścia w świat artystycznych uniesień.
Pliki cookies i pokrewne im technologie umożliwiają poprawne działanie strony i pomagają nam dostosować ofertę do Twoich potrzeb. Możesz zaakceptować wykorzystanie przez nas wszystkich tych plików i przejść do sklepu lub dostosować użycie plików do swoich preferencji, wybierając opcję "Dostosuj zgody".
W tym miejscu możesz określić swoje preferencje w zakresie wykorzystywania przez nas plików cookies.
Te pliki są niezbędne do działania naszej strony internetowej, dlatego też nie możesz ich wyłączyć.
Te pliki umożliwiają Ci korzystanie z pozostałych funkcji strony internetowej (innych niż niezbędne do jej działania). Ich włączenie da Ci dostęp do pełnej funkcjonalności strony.
Te pliki pozwalają nam na dokonanie analiz dotyczących naszego sklepu internetowego, co może przyczynić się do jego lepszego funkcjonowania i dostosowania do potrzeb Użytkowników.
Te pliki wykorzystywane są przez dostawcę oprogramowania, w ramach którego działa nasz sklep. Nie są one łączone z innymi danymi wprowadzanymi przez Ciebie w sklepie. Celem zbierania tych plików jest dokonywanie analiz, które przyczynią się do rozwoju oprogramowania. Więcej na ten temat przeczytasz w Polityce plików cookies Home.
Dzięki tym plikom możemy prowadzić działania marketingowe.
Michał
OKRES ARTYSTYCZNY Trzeci tomik „Blue Period” to nic innego, jak kolejna dawka studencko-artystycznych wrażeń. Nadal manga to bardziej przewodnik po szkołach, technikach i sztuce współczesnej, niż cokolwiek innego. Ale jeśli temat Was ciekawi, na pewno nie będziecie zawiedzeni czytając tę serię. Yaguchi Yatora nadal toruje sobie drogę przez świat sztuki i uczniów z zapędami artystycznymi. Wszystko by znaleźć upragnione spełnienie. Ale, jak zawsze, na horyzoncie czekają kolejne trudności i problemy. Na pewno znajdą się czytelnicy, których forma „Blue Period” nie zachwyci, a może nawet odstraszy. Nie jest to bowiem dzieło lekkie i proste, choć jego trudność nie przejawia się w głębi, a specyfice autorskiego podejścia. Jakaś fabuła tutaj jest, temu zaprzeczyć się nie da, ale w tym wypadku owa treść jest właściwie jedynie pretekstem do przekazania wiedzy o systemie szkolnictwa, o sztuce, o metodach, technikach, podejściu, trudach, z jakimi mierzą się młodzi artyści… Po prostu codzienność młodych ludzi z talentem do rysowania / malowania. Grupą docelową tej serii nie są nastolatkowie, a przynajmniej nie do końca, a uczniowie liceów plastycznych i studenci akademii sztuk pięknych. Owszem, oni znają już to wszystko, technik i realiów poznali więcej, niż pokazuje nam manga, z drugiej jednak strony seria ta ukazuje nam azjatycką codzienność i rzeczywistość, a także może stanowić pewną pociechę. Każdy artysta zmaga się z chwilami zwątpienia, załamaniem, nie potrafi czasem przejść obojętnie obok porównania swoich prac na tle innych. To wszystko tu jest, a co za tym idzie, może pozwolić spojrzeć na podobne momenty i chwile inaczej, znaleźć w nich coś, co pozwoli się pocieszyć. Nie jest to shounen, więc nie liczcie tu na dynamiczną lekkość, pojedynki na prace czy erotykę. Humoru jest tu mało, w zasadzie to stricte poważna manga, a jej treść jest czymś bardziej, jak przeniesienie wspomnień połączonych z wyimkami z podręcznika i katalogu sztuki współczesnej, niż czymś podążającym typowo fabularnymi ścieżkami. Jeśli kwalifikować całość do szkolnego życia, to jest to życie szare, prawdziwe, bliskie codzienności – bliskie nam. A przynajmniej tym, którzy takiej codzienności zaznali albo zaznają. A jeśli chodzi o same postacie, to nakreślone są prosto, raczej mają służyć niesieniu treści, niż własnych charakterów. Do tego dochodzi miła dla oka szata graficzna, też nieco bardziej wymagająca i ładne wydanie. Jeśli zatem macie ochotę na poważniejszą, mniej typową i cięższą mangę albo szukacie komiksu o sztuce, to tytuł dla Was. A niejednego może też zachęcić do wejścia w świat artystycznych uniesień.